LA MENT, AMIGA O DESCONEGUDA?

Hom deu alliberar-se amb l’ajut de la ment. Per aquell que ha conquerit la ment,

aquesta és el millor dels amics; però per el que no ho ha fet, la ment perdurarà com el seu pitjor enemic. Bhagavad-Gita.


L’entrenament mental és necessari. És l’única manera que tenim d’impedir que el

“Jo” inconscient deambuli a la deriva i se’ns despisti amb les coses familiars de l’entorn o amb associacions que ens faran pensar en el passat.

Quan “fem” alguna cosa una i una altra vegada al final aconseguim que es converteixi en la nova ment. Ens endinsem en un nou “Jo” iniciant l’acció amb un simple pensament i deixant que el cos estigui al servei de la ment.

Crec que seria bo estar sempre desenvolupant el nostre “Jo” i les nostres accions.

Si practiquem i manifestem l’alegria cada dia, aconseguirem integrar-la. Si ens hem estructurat per ser alegres, les circumstàncies difícils de la nostra vida o de l’entorn,no aconseguiran canviar el que ja hem aconseguit ser.

L’origen de l’autèntica energia passa per superar allò que és conegut i rutinari i trobar així una motivació.

Quan finalment aconseguim deixar de pensar amb el cos i comencem a pensar amb la ment, comencem a viure una aventura amb noves i il·limitades experiències.

Comentaris

Anònim ha dit…
El meu Jo inconscient és força independent i tot sovint fa la seva, deambulant a la deriva i centrat en aspectes que no ens duen a bon fi. Crec que manifestar l'alegria cada dia és una bona eina per a obtenir un resultat quasi immediat per a un mateix i els qui l'envolten. Tot i que segur ho hauré d'intentar una i una altre vegada fins aconseguir formi part de mi d'una manera natural.
Pel què fa a l'autèntica energia em queda força més lluny... anirem pas a pas.
Gràcies per la reflexió!
Mary Poppins

Entrades populars d'aquest blog

Sortir de l'armari lingüístic.

Els dies de la Setmana